VELKOMMEN TIL SPUK
  • FORSIDE
  • ERFARING
    • Brugerinddragelse
    • Døgnforanstaltninger
    • Folkeskoler og Produktionsskoler
    • Klubber, Gadeplan og Kontaktpersoner
    • Kriminalitet, Kriminalitetsforebyggelse og SSP-samarbejde
    • Myndighedsområdet
    • Systematisk Hverdagspædagogik
    • Hjemløshed blandt unge
    • Afsluttede projekter
  • VI TILBYDER
    • Dokumentation og Evaluering
    • Foredrag og Undervisning
    • Konferencer og Formidling
    • Metodeudvikling
    • Supervision
  • UDGIVELSER
    • Kontaktperson - social og pædagogisk håndbog
    • Fortællinger fra Gaden
    • Unge i Partnerskaber - Veje ud i virkeligheden
    • Døgnanbringelse - vilde piger, virksomme veje
    • Unge stemmer fra blokken
    • Inspirationsguide - UNG Rusmidler
    • Erfaringsopsamling UNG Rusmidler
    • Alliancen om unge med dobbeltdiagnose
    • Den sorte bog
    • Det gode efterværn
    • Døgnanbragte unge og rusmidler
    • Døgnanbragte unge bruger også rusmidler
    • Fortalerprojekt HØRT!
    • Fra udsat til værdsat
    • Starten på en million
    • Social praksisteoretiske analyser af unge i partnerskab
    • Andre udgivelser
    • SPUKs nyhedsbreve
  • OM SPUK
    • Medarbejdere
    • Vision
    • Referencer

Afsluttede projekter

Kompetenceudviklingsforløb på Bustrup Hovedgård

16/2/2017

0 Kommentarer

 
SPUK har i løbet af 2015 og 2016 gennemført et kompetenceudviklingsforløb på Bustrup Hovedgård. Bustrup Hovedgård består af tre opholdssteder og en intern skole.
Kompetenceudviklingsforløbet tog udgangspunkt i det pædagogiske grundlag som SPUK udarbejdede for Bustrup Hovedgård i 2014. Målet for kompetenceudviklingsforløbet var at udvikle og træne den pædagogik, der var beskrevet i det pædagogiske grundlag, så det blev et fælles pædagogisk ståsted for de tre opholdssteder.
I løbet af de 6 kursusdage (en lederdag og fem medarbejderdag), der er afviklet over de to år, er der bl.a. arbejdet med en lang række temaer fra systematisk hverdagspædagogik. Samlet set er der arbejdet med følgende temaer på dagene:
  • Situationsbestemt ledelse (lederdagen)
  • Implementering (lederdagen)
  • Struktur (hverdagsrytmer og behovet for forudsigelighed i hverdagen)
  • Magt (indre-/ydrestyring)
  • Omsorg (behovs-, udviklings- og opdragelsesomsorg)
  • Relationer (professionelle relationer og relationer mellem de unge)
  • Tilknytningsforstyrrelser, traumer, PTSD og diagnoser
  • Mål for det pædagogiske arbejde
  • Dokumentation og Fælles Sprog
0 Kommentarer



Efterlad et svar.

    Billede


SPUK Aps
Birkedommervej 31, 1. sal
2400 København NV​

Picture

Klaus Goldschmidt Henriksen
2618 2684 / klaus@spuk.dk
Peter Jensen
2810 0288 / peter@spuk.dk

  • FORSIDE
  • ERFARING
    • Brugerinddragelse
    • Døgnforanstaltninger
    • Folkeskoler og Produktionsskoler
    • Klubber, Gadeplan og Kontaktpersoner
    • Kriminalitet, Kriminalitetsforebyggelse og SSP-samarbejde
    • Myndighedsområdet
    • Systematisk Hverdagspædagogik
    • Hjemløshed blandt unge
    • Afsluttede projekter
  • VI TILBYDER
    • Dokumentation og Evaluering
    • Foredrag og Undervisning
    • Konferencer og Formidling
    • Metodeudvikling
    • Supervision
  • UDGIVELSER
    • Kontaktperson - social og pædagogisk håndbog
    • Fortællinger fra Gaden
    • Unge i Partnerskaber - Veje ud i virkeligheden
    • Døgnanbringelse - vilde piger, virksomme veje
    • Unge stemmer fra blokken
    • Inspirationsguide - UNG Rusmidler
    • Erfaringsopsamling UNG Rusmidler
    • Alliancen om unge med dobbeltdiagnose
    • Den sorte bog
    • Det gode efterværn
    • Døgnanbragte unge og rusmidler
    • Døgnanbragte unge bruger også rusmidler
    • Fortalerprojekt HØRT!
    • Fra udsat til værdsat
    • Starten på en million
    • Social praksisteoretiske analyser af unge i partnerskab
    • Andre udgivelser
    • SPUKs nyhedsbreve
  • OM SPUK
    • Medarbejdere
    • Vision
    • Referencer