VELKOMMEN TIL SPUK
  • FORSIDE
  • ERFARING
    • Brugerinddragelse
    • Døgnforanstaltninger
    • Folkeskoler og Produktionsskoler
    • Klubber, Gadeplan og Kontaktpersoner
    • Kriminalitet, Kriminalitetsforebyggelse og SSP-samarbejde
    • Myndighedsområdet
    • Systematisk Hverdagspædagogik
    • Hjemløshed blandt unge
    • Afsluttede projekter
  • VI TILBYDER
    • Dokumentation og Evaluering
    • Foredrag og Undervisning
    • Konferencer og Formidling
    • Metodeudvikling
    • Supervision
  • UDGIVELSER
    • Kontaktperson - social og pædagogisk håndbog
    • Fortællinger fra Gaden
    • Unge i Partnerskaber - Veje ud i virkeligheden
    • Døgnanbringelse - vilde piger, virksomme veje
    • Unge stemmer fra blokken
    • Inspirationsguide - UNG Rusmidler
    • Erfaringsopsamling UNG Rusmidler
    • Alliancen om unge med dobbeltdiagnose
    • Den sorte bog
    • Det gode efterværn
    • Døgnanbragte unge og rusmidler
    • Døgnanbragte unge bruger også rusmidler
    • Fortalerprojekt HØRT!
    • Fra udsat til værdsat
    • Starten på en million
    • Social praksisteoretiske analyser af unge i partnerskab
    • Andre udgivelser
    • SPUKs nyhedsbreve
  • OM SPUK
    • Medarbejdere og samarbejdspartnere
    • Vision
    • Referencer

 Social praksisteoretiske analyser af unge i partnerskaber
Slutevaluering af projektet "Lokalt partnerskab - Produktionsskoler, virksomheder og civilsamfund
Redigeret af Line Lerche Mørck og Merethe Munkholm (Aarhus Universitet) 

Bogen er en analyse af lokale partnerskaber mellem produktionsskoler, virksomheder, institutioner og civilsamfund.
Bogen illustrerer, hvordan social praksisteori kan anvendes til at forstå disse partnerskaber som grænsefællesskaber, hvor eleverne får nye muligheder. Situeret læringsteori samt teori om mesterlære bruges til at forstå, hvordan de unge over tid kan indgå i forskellige læreprocesser gennem deltagelse i praksisfællesskaber. 
Bogen viser udvalgte eksempler på, hvordan projekterne organiseres, samt hvilke dilemmaer og muligheder disse forløb giver for eleverne. 

​Bogen evaluerer erfaringerne fra udviklingsprojektet ”Lokalt partnerskab – Produktionsskoler, virksomheder og civilsamfund: Nye veje til at hjælpe de mest udsatte unge i arbejde og uddannelse”. Projektet forløb fra 2014-2016 på baggrund og en fondsbevilling fra VELUX Fonden og VILLUM Fonden.
De fire skoler er Esbjerg Forberedende Erhvervsskole – Produktionsskolen Esbjerg, Randers Produktionshøjskole, Den Økologiske Produktionsskole i København og Århus Produktionsskole. Projektet blev udtænkt og udviklet i samarbejde med SPUK. 


Du kan bestille bogen her. Bogen er gratis. Fragten koster 50.- for én bog. For 5 bøger eller mere, koster fragten 80.-



​
SPUK Aps

Picture



​Klaus Goldschmidt Henriksen
2618 2684 / [email protected]

  • FORSIDE
  • ERFARING
    • Brugerinddragelse
    • Døgnforanstaltninger
    • Folkeskoler og Produktionsskoler
    • Klubber, Gadeplan og Kontaktpersoner
    • Kriminalitet, Kriminalitetsforebyggelse og SSP-samarbejde
    • Myndighedsområdet
    • Systematisk Hverdagspædagogik
    • Hjemløshed blandt unge
    • Afsluttede projekter
  • VI TILBYDER
    • Dokumentation og Evaluering
    • Foredrag og Undervisning
    • Konferencer og Formidling
    • Metodeudvikling
    • Supervision
  • UDGIVELSER
    • Kontaktperson - social og pædagogisk håndbog
    • Fortællinger fra Gaden
    • Unge i Partnerskaber - Veje ud i virkeligheden
    • Døgnanbringelse - vilde piger, virksomme veje
    • Unge stemmer fra blokken
    • Inspirationsguide - UNG Rusmidler
    • Erfaringsopsamling UNG Rusmidler
    • Alliancen om unge med dobbeltdiagnose
    • Den sorte bog
    • Det gode efterværn
    • Døgnanbragte unge og rusmidler
    • Døgnanbragte unge bruger også rusmidler
    • Fortalerprojekt HØRT!
    • Fra udsat til værdsat
    • Starten på en million
    • Social praksisteoretiske analyser af unge i partnerskab
    • Andre udgivelser
    • SPUKs nyhedsbreve
  • OM SPUK
    • Medarbejdere og samarbejdspartnere
    • Vision
    • Referencer