VELKOMMEN TIL SPUK
  • FORSIDE
  • ERFARING
    • Brugerinddragelse
    • Døgnforanstaltninger
    • Folkeskoler og Produktionsskoler
    • Klubber, Gadeplan og Kontaktpersoner
    • Kriminalitet, Kriminalitetsforebyggelse og SSP-samarbejde
    • Myndighedsområdet
    • Systematisk Hverdagspædagogik
    • Hjemløshed blandt unge
    • Afsluttede projekter
  • VI TILBYDER
    • Dokumentation og Evaluering
    • Foredrag og Undervisning
    • Konferencer og Formidling
    • Metodeudvikling
    • Supervision
  • UDGIVELSER
    • Kontaktperson - social og pædagogisk håndbog
    • Fortællinger fra Gaden
    • Unge i Partnerskaber - Veje ud i virkeligheden
    • Døgnanbringelse - vilde piger, virksomme veje
    • Unge stemmer fra blokken
    • Inspirationsguide - UNG Rusmidler
    • Erfaringsopsamling UNG Rusmidler
    • Alliancen om unge med dobbeltdiagnose
    • Den sorte bog
    • Det gode efterværn
    • Døgnanbragte unge og rusmidler
    • Døgnanbragte unge bruger også rusmidler
    • Fortalerprojekt HØRT!
    • Fra udsat til værdsat
    • Starten på en million
    • Social praksisteoretiske analyser af unge i partnerskab
    • Andre udgivelser
    • SPUKs nyhedsbreve
  • OM SPUK
    • Medarbejdere og samarbejdspartnere
    • Vision
    • Referencer

Folkeskoler og Produktionsskoler


SPUKs erfaring med arbejdet omkring udsatte børn og unge og med tilrettelæggelse og gennemførelse af udviklingsprojekter er de seneste år også blevet interessante indenfor skole- og uddannelsesområdet.

SPUK har tidligere været involveret i et stort inklusionsprojekt i Aabenraa Kommune med udgangspunkt i specialskolen Fjordskolen. Formålet var blandt andet i højere grad at bruge medarbejdernes særlige kompetencer på almenområdet for at sikre, at flere børn og unge kunne blive fastholdt i almene skoler.

SPUK faciliterende desuden det 3-årige udviklingsprojekt Unge i Partnerskaber – veje ud i virkeligheden i samarbejde med Aarhus Produktionsskole, Den Forberedende Erhvervsskole i Esbjerg, Randers Produktionshøjskole, Den Økologiske Produktionsskole i København, med støtte fra Veluxfonden. Dette projekts formål var at afprøve nye veje til at lette udsatte unges overgang til uddannelse og arbejdsmarkedet. Læs mere om projektet og bogen derom her

SPUK har derudover også  samarbejdet en række skoler og ungdomsuddannelser: 
  • Aabenraa Kommune, inklusionsindsatsen Ny retning for Fjordskolen
  • Klostervænget Skole, uddannelsesforløb om styrket samarbejde
  • Høng Erhvervsskole, to-dages kompetenceudviklingsforløb
  • Bogø Kostskole, kompetenceforløb for 20 lærere og pædagoger
  • Slagelse Børn og Unge Center, Den interne skole
  • Lille Stokkebjergs interne skole



​
SPUK Aps

Picture



​Klaus Goldschmidt Henriksen
2618 2684 / [email protected]

  • FORSIDE
  • ERFARING
    • Brugerinddragelse
    • Døgnforanstaltninger
    • Folkeskoler og Produktionsskoler
    • Klubber, Gadeplan og Kontaktpersoner
    • Kriminalitet, Kriminalitetsforebyggelse og SSP-samarbejde
    • Myndighedsområdet
    • Systematisk Hverdagspædagogik
    • Hjemløshed blandt unge
    • Afsluttede projekter
  • VI TILBYDER
    • Dokumentation og Evaluering
    • Foredrag og Undervisning
    • Konferencer og Formidling
    • Metodeudvikling
    • Supervision
  • UDGIVELSER
    • Kontaktperson - social og pædagogisk håndbog
    • Fortællinger fra Gaden
    • Unge i Partnerskaber - Veje ud i virkeligheden
    • Døgnanbringelse - vilde piger, virksomme veje
    • Unge stemmer fra blokken
    • Inspirationsguide - UNG Rusmidler
    • Erfaringsopsamling UNG Rusmidler
    • Alliancen om unge med dobbeltdiagnose
    • Den sorte bog
    • Det gode efterværn
    • Døgnanbragte unge og rusmidler
    • Døgnanbragte unge bruger også rusmidler
    • Fortalerprojekt HØRT!
    • Fra udsat til værdsat
    • Starten på en million
    • Social praksisteoretiske analyser af unge i partnerskab
    • Andre udgivelser
    • SPUKs nyhedsbreve
  • OM SPUK
    • Medarbejdere og samarbejdspartnere
    • Vision
    • Referencer