I foråret 2010 deltog 36 døgnmedarbejdere fra 12 socialpædagogiske opholdssteder eller døgninstitutioner fra hele landet i et kompetence- og metodeudviklingsforløb med fokus på Døgnanbragte Unge og Rusmidler, DUR 2.0. Målet var, at deltagerne – gennem faglige input, øvelser og refleksioner – ville få et bedre grundlag at stå på, når de i fremtiden skal arbejde med døgnanbragte unge og rusmidler.
I bogen Døgnanbragte bruger også rusmidler har vi samlet en række artikler, skrevet af nogle af de døgnmedarbejdere, der deltog i DUR 2.0. Artiklerne kredser om tre overordnede temaer: Hvorfor er det vigtigt at forholde sig til døgnanbragtes brug af rusmidler? Hvorfor er det vigtigt at være bevidst om egne holdninger og anbringelsesstedets rusmiddelpolitik? Hvordan kan man arbejde med de unge, både individuelt og relationsorienteretog med hele gruppen af unge?
Projektet blev støttet økonomisk af Egmont Fonden og Sygekassernes Helsefond og gennemført i et samarbejde mellem SPUK, PIHL INKLUSIVE og Stofrådgivningen samt en række anbringelsessteder fra hele landet.
Du kan downloade bogen her
I bogen Døgnanbragte bruger også rusmidler har vi samlet en række artikler, skrevet af nogle af de døgnmedarbejdere, der deltog i DUR 2.0. Artiklerne kredser om tre overordnede temaer: Hvorfor er det vigtigt at forholde sig til døgnanbragtes brug af rusmidler? Hvorfor er det vigtigt at være bevidst om egne holdninger og anbringelsesstedets rusmiddelpolitik? Hvordan kan man arbejde med de unge, både individuelt og relationsorienteretog med hele gruppen af unge?
Projektet blev støttet økonomisk af Egmont Fonden og Sygekassernes Helsefond og gennemført i et samarbejde mellem SPUK, PIHL INKLUSIVE og Stofrådgivningen samt en række anbringelsessteder fra hele landet.
Du kan downloade bogen her