VELKOMMEN TIL SPUK
  • FORSIDE
  • ERFARING
    • Brugerinddragelse
    • Døgnforanstaltninger
    • Folkeskoler og Produktionsskoler
    • Klubber, Gadeplan og Kontaktpersoner
    • Kriminalitet, Kriminalitetsforebyggelse og SSP-samarbejde
    • Myndighedsområdet
    • Systematisk Hverdagspædagogik
    • Hjemløshed blandt unge
    • Afsluttede projekter
  • VI TILBYDER
    • Dokumentation og Evaluering
    • Foredrag og Undervisning
    • Konferencer og Formidling
    • Metodeudvikling
    • Supervision
  • UDGIVELSER
    • Kontaktperson - social og pædagogisk håndbog
    • Fortællinger fra Gaden
    • Unge i Partnerskaber - Veje ud i virkeligheden
    • Døgnanbringelse - vilde piger, virksomme veje
    • Unge stemmer fra blokken
    • Inspirationsguide - UNG Rusmidler
    • Erfaringsopsamling UNG Rusmidler
    • Alliancen om unge med dobbeltdiagnose
    • Den sorte bog
    • Det gode efterværn
    • Døgnanbragte unge og rusmidler
    • Døgnanbragte unge bruger også rusmidler
    • Fortalerprojekt HØRT!
    • Fra udsat til værdsat
    • Starten på en million
    • Social praksisteoretiske analyser af unge i partnerskab
    • Andre udgivelser
    • SPUKs nyhedsbreve
  • OM SPUK
    • Medarbejdere
    • Vision
    • Referencer

Afsluttede projekter

Foredrag ved Jean Lave: Læring i Praksisfællesskaber

8/8/2017

0 Kommentarer

 
Torsdag d. 28. april blev afslutningskonferencen for Unge i Partnerskaber afholdt i Vingstedcentret ved Vejle. På programmet var Jean Lave, professor emeritus i pædagogik og socialantropologi ved University of California, Berkeley, Californien. Se foredraget lige her:
"Læring i Praksisfællesskaber (Learning in Communities of Practice)", 
et foredrag ved Jean Lave,
givet ved afslutningskonferencen for Partnerskabsprojektet, 28. april 2017,
på Vingsted Hotel & Konferencecenter, Vejle, Denmark.
​
Jean Lave introduceres af Sisse Carelse, 
forstanderinde ved 
Den Økologiske Produktionsskole, København.

Foredraget blev filmet af elever fra 
Esbjerg Forberedende Erhvervsskole – Produktionsskolen i Esbjerg (EFE).

​Engelsk oversættelse og undertekster af Jon Frederiksen, SPUK.
Jean Lave spiller en vigtig rolle som forsker og teoretiker indenfor teori om læring. Hun var med til at grundlægge den teoretiske retning indenfor læringsteori, der lægger vægt på vigtigheden af, at læring bør foregå i en kontekst, der mest muligt minder om hverdagens situationer – situeret læring. Dette er også et af fundamenterne for de danske Produktionsskoler. I foredraget trak Jean Lave derfor på sine oplevelser fra et tidligere besøg på Kalundborgegnens Produktionsskole og et aktuelt besøg på Den Økologiske Produktionsskole i København. I dette foredrag fortæller Jean Lave om værdien af situeret læring og om vigtigheden af, at elever kan støtte hinanden i praksisfællesskaber.
0 Kommentarer



Efterlad et svar.

    Billede


SPUK Aps
Birkedommervej 31, 1. sal
2400 København NV​

Picture

Klaus Goldschmidt Henriksen
2618 2684 / klaus@spuk.dk
Peter Jensen
2810 0288 / peter@spuk.dk

  • FORSIDE
  • ERFARING
    • Brugerinddragelse
    • Døgnforanstaltninger
    • Folkeskoler og Produktionsskoler
    • Klubber, Gadeplan og Kontaktpersoner
    • Kriminalitet, Kriminalitetsforebyggelse og SSP-samarbejde
    • Myndighedsområdet
    • Systematisk Hverdagspædagogik
    • Hjemløshed blandt unge
    • Afsluttede projekter
  • VI TILBYDER
    • Dokumentation og Evaluering
    • Foredrag og Undervisning
    • Konferencer og Formidling
    • Metodeudvikling
    • Supervision
  • UDGIVELSER
    • Kontaktperson - social og pædagogisk håndbog
    • Fortællinger fra Gaden
    • Unge i Partnerskaber - Veje ud i virkeligheden
    • Døgnanbringelse - vilde piger, virksomme veje
    • Unge stemmer fra blokken
    • Inspirationsguide - UNG Rusmidler
    • Erfaringsopsamling UNG Rusmidler
    • Alliancen om unge med dobbeltdiagnose
    • Den sorte bog
    • Det gode efterværn
    • Døgnanbragte unge og rusmidler
    • Døgnanbragte unge bruger også rusmidler
    • Fortalerprojekt HØRT!
    • Fra udsat til værdsat
    • Starten på en million
    • Social praksisteoretiske analyser af unge i partnerskab
    • Andre udgivelser
    • SPUKs nyhedsbreve
  • OM SPUK
    • Medarbejdere
    • Vision
    • Referencer